loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
FORBEDRET: Gilde deiger skal skape konkurransefortrinn med nytt konsept og forbedret produkt. (Foto: Nortura)

Garanterer «Alltid norsk»

/ 2018-09-26 12:20:59

For å gjøre det lettere å velge norsk kjøtt fremfor importert og forbedre sin konkurransekraft lanserer Gilde deiger konseptet «Alltid norsk».

De siste årene har dagligvarekjedene fokusert på kjøttdeiger fra egne merkevarer. Dette har ført til tapte markedsandeler for Gilde, som nå er i gang med å snu denne trenden.

– På tross av at deiger er et relativt generisk produkt, er det mange gode grunner til å velge våre deiger fremfor andre. Disse konkurransefortrinnene skal vi nå løfte frem i større grad enn før. Ambisjonen er å ta en tydeligere posisjon og øke Gilde sin markedsandel, sier senior produktsjef Caroline Jilg-Scherven i Gilde i en pressemelding.

Ikke alltid norsk

Gilde deiger relanserer derfor nå deiger med et nytt konsept; Alltid norsk.

– Mange tar nok for gitt at kjøttdeigen de finner i butikk er norsk, men i realiteten er det ikke så mange andre enn oss som kan garantere at råvaren alltid er norsk. Derfor vil det nå stå «Alltid norsk» med store bokstaver på deigene våre, sier Jilg-Scherven.

I markedsføringen vektlegges også hva det betyr å velge norsk kjøtt fremfor importert, og hvorfor det norske er bra i forhold til verdiskaping og dyrevelferd.

Resirkulerbar emballasje

Produktene har også fått en helt ny og resirkulerbar emballasje, et knep som blant annet skal hjelpe forbrukerne til å finne frem til Gilde sine deiger.

–​ Designet er delikat, enkelt, tydelig og vil garantert øke oppmerksomheten i hyllene. I tillegg har vi endret deigskålene fra sort til transparent skål slik at plasten nå kan gjenvinnes, forteller Jilg-Scherven. ​

Økt holdbarhet

Deiger er en produktgruppe som bidrar til en god del svinn for kjøpmann. Gilde har derfor jobbet med å forbedre produksjonsprosessene i alle ledd, noe som har ført til en økt holdbarhet på 40 prosent på Gildes deiger av storfe.

Som den tredje største middagskategorien har deiger en viktig rolle i dagligvarehandelen. Samtidig er det en produktgruppe som utgjør en del svinn for kjøpmann. Med dette i bakhodet har det vært gjennomført et møysommelig arbeid med å forbedre produksjonsprosessene i alle ledd. Resultatet har gitt en økt holdbarhet på hele 40 prosent på Gildes deiger av storfe.

–​ Økt holdbarhet er positivt for butikkenes økonomi, og forbedringene har også gitt et mer attraktivt produkt for forbruker – vi har fått en ferskere, friskere og rødere deig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse