loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
HEV ET GLASS: Kampanjen «Hev et glass» skal sette fokus på hvor viktig melk er for folkehelsen. (Foto: Tine)

Ta en melkeskål

/ 2017-06-01 08:00:00

I dag, på verdens melkedag, setter melkeindustrien melk på agendaen med kampanjen «Raise a glass».

Verdens melkedag ble initiert av FN-organisasjonen «Food and Agriculture Organization» 1. juni 2001. Tanken er å sette fokus på melka og alle dens egenskaper.

I den anledning har den melkeindustrien ved Global Dairy Platform lansert en egen kampanje på sosiale medier, «Raise a glass», for å sette melka på agendaen over hele verden.

– Melk inneholder en rekke næringsstoffer som kroppen vår trenger hver dag. Faktisk er det ingen annen drikk som har like mange næringsstoffer fra naturens side. Vi er derfor med på den globale kampanjen og tar gjerne en melkeskål, sier leder for samfunnsansvar i Tine, Bjørn Malm, i en pressemelding.

Viktige næringsstoffer

I en felles arbeidsplan har FN definert en rekke punkter som skal bidra til å utrydde fattigdom, bekjempe ulikhet og stoppe klimaendringene innen 2030.

Plass nummer tre på listen omhandler det å sikre god helse og fremme livskvalitet for alle, uansett alder. I dette arbeidet er god ernæring viktig.

– Selv om vi i Norge ligger godt an på verdensbasis, så har vi fortsatt en del å jobbe med. Vi i Tine jobber aktivt med å heve befolkningens kunnskap om hvordan kombinasjonen av fysisk aktivitet og sunt kosthold bidrar til god helse, sier han og fortsetter:

– Samtidig har vi også en viktig jobb med å gjøre det enklere for forbruker å få bedre balanse i kostholdet, mer av de gode og viktige næringsstoffene og mindre sukker, salt og fett i det daglige kostholdet. Det er noe vi tar på alvor, sier Malm.

Hev et glass

Malm mener at Tine både har ressursene, lokal forankring og troverdighet for å bidra til en bedre folkehelse.

«Heve et glass» – kampanjen handler om at man oppfordrer kolleger, venner og familie til å ta bilder av at de skåler i melk, for så å poste bildet i sosiale medier, tagget med #worldmilkday og #melkeskål.

Ett svar til “Ta en melkeskål”

  1. Saint-sollieux claude sier:

    Skal ikke si at melk ikke innholder mange næringsstoffer,men en sån kampanje lukter PENGER! Drikker minst en liter melk daglig, trener fitness tre ganger i uke, er 70 år gammel. En venn av meg hater melk og drikker ikke melk,samme alder som meg, samme treningsprogram, samme god kondisjon som meg.!kalven slutter å drikke melk etter en periode,.. Hvorfor skal vi over til dyrmelk når vi slutter å drikke morsmelk?? Er ikke vegetarianer!! Monney, Monney…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse
annonse