loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
Fotballskole: 70 000 barn i alderen 6–12 år deltar i år på Tines fotballskole. (Foto: Tine)

Sunt påfyll på Tines fotballskole

/ 2018-06-15 12:06:17

Tine og Norges Fotballforbund (NFF) ønsker i 2018 å løfte frem kosthold og ernæring som viktige elementer for årets deltakere.

Tine Fotballskole er NFFs offisielle fotballskole og er et samarbeid mellom Norges Fotballforbund og TINE. Omkring 70 000 barn i alderen 6–12 år deltar på fotballskolen som i år arrangeres for 21. året på rad.

– Allerede før TINE Fotballskole 2018 sparkes i gang, viser tallene at nesten 1,2 millioner barn og unge har deltatt så langt, forteller André Paulsen i NFF, i en pressemelding.

To av fokusområdene for fotballskolen er kosthold og enda større jentedeltakelse.

– Både NFF og TINE ønsker i 2018 å løfte frem kosthold og ernæring som viktige elementer for årets deltakere. Samtidig er vi begge opptatte av å øke andelen på både jentedeltakere og jentetrenere. Flere av klubbene arbeider godt med dette allerede, for å nå målene om minst 40 % jenteandel, noe vi gleder oss over, sier Paulsen.

Variert utvalg

Fotballskolen innebærer aktive dager sammen med andre barn, og da er det viktig med riktig påfyll.

Under Tine Fotballskole blir det aktive dager og lagspill sammen med barn som har lik interesse, da er det viktig med riktig påfyll.

– Tine ønsker å bidra til at utvalget i kiosken blir større og mer variert, og ikke minst bidra til at både voksne og barn gjør gode valg når sulten melder seg – Gjennom både organisert aktivitet og å tilby et godt og bredt utvalg av idrettsmat og – drikke, sier sponsorsjef i Tine, Ann-Kristin Syversen.

Smart Idrettsmat

TINE har blant annet konseptet Smart Idrettsmat. Der får klubbene tilgang på gode tilbud rundt et bredt utvalg av varer til kiosk og arrangementer.

– Vi er vårt samfunnsansvar bevisst, og TINE Fotballskoler, i samarbeid med de lokale klubbene, er på mange måter et flaggskip i å få barn og unge i aktivitet. Og samtidig sikre at både utøvere og tilskuere har et godt og bredt tilbud å velge fra når de har behov for litt påfyll, sier Syversen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse