loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
TRUST MY CHICKEN: Zandbergen World’s Finest Meat har merket seg at forbrukerne ønsker raske retter i attraktiv emballasje. (Foto: Synnøve Prytz Berset)

Tar forbrukertrendene på alvor

Synnøve Prytz Berset / 2018-11-19 09:04:04

Millennials-generasjonen har økt bevissthet omkring maten, og ønsker raske, sunne retter. Derfor valgte Zandbergen å utvikle produktserien «Trust my chicken».

Nederlandske Zandbergen World’s Finest Meat er importør av høykvalitets storfekjøtt og kylling.

– Vi kjøper fra land hvor de har mye plass til dyrene fordi vi ser at dette er noe forbrukerne er opptatt, sier markedssjef Charlotte Zandbergen i Zandbergen World’s Finest Meat.

De ser på konsumenttrendene og har spesielt merket seg at Millennials-generasjonen ønsker raske og enkle retter. De har mindre kunnskap om mat, bruker mindre tid på matlagingen. I tillegg har de unge økt bevissthet om mat og ønsker at den skal være sunn, oppsummerer hun.

Mindre svinn

Dette var bakgrunnen til at de utviklet produktserien «Trust my chicken», som blant annet fokuserer på rask tilberedning, sunnhet og opprinnelsesmerking.

– Kylling er et veldig magert produkt. Trust my chicken er ferdiglaget og bakt, ikke stekt. Etter tining er produktet klart for bruk i et valgfritt måltid; for eksempel salater, sandwich eller wraps, sier Zandbergen.

Fordi produktet kjøpes frossent er det lett å lagre og bidrar til mindre matsvinn fordi du kan ta så mye du bruker om gangen.

– Derfor er det heller ikke nødvendig med tilsetningsstoffer for å bevare produktet i kjøleskapet, så det er et rent produkt, sier Zandbergen og påpeker at de har opplevd mye interesse for produktserien som ble lansert på Sial 2018.

– Folk liker innpakningen og ideen bak produktserien, så vi er veldig optimistiske.

Utformet som en presang

En annen produktserie de har er The Frozen Butcher, et konsept som fokuserer på opprinnelse, avl og 100 prosent storfekjøtt, lam og svin.

– Det er veldig viktig. Burgerne er laget fra hele muskler, ikke små kjøttbiter, slik mange gjør. Dette er hva som gjør det til et premium produkt. Og fordi produktet kjøpes frossent trenger vi ikke å legge til noen tilsetninger, og det bidrar også til mindre svinn, sier Zandbergen og understreker at de har lagt mye arbeid i fremtoningen.

Boksen er utformet som en presang. Inni boksen forklarer de hvordan dyrene er oppavlet, kvaliteten til produktet og hvordan du kan tilberede det.

– Det er også enkelt å bruke fordi burgerne er vakuum- og enkeltpakkete, du kan legge den i vann og på fem minutter er produktet ferdig tint.

Etikk og smak

– Vi legger mye fokus på at produktene har premium kvalitet. Det er populært hos forbrukerne.

Forbrukerne har ifølge markedssjefen mer og mer interesse for de etiske sidene. Men selvfølgelig er også smak viktig.

De meste av kjøttet deres kommer fra land hvor dyrene har mye plass på gaucho’ene. Dyrene blir med mødrene og gresser fritt. Dette forteller de om på emballasjen.

– Hver burgertype har sin historie. Millenials ønsker også en attraktiv emballasje som frister, sier hun avslutningsvis.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse