loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
SVIR PÅ PUNGEN: Oppdages det avvik som ikke rettes opp, så kan bonden få lavere melkepris. – Hvis norske forbrukere også i fremtiden skal ha tillit til norsk melkeproduksjon, må vi jobbe videre med å utvikle oss – også på dette området, mener Tine-styreleder Trond Reierstad.

Tine vil bli raskere

Georg Mathisen / 2018-04-24 16:43:31

– Vi må vite hva forbruker vil ha og lete etter lønnsomme måter å betjene disse behovene på. Det sa Tine-styreleder Trond Reierstad i årsmøtetalen sin.

Reierstad lover et offensivt og mer forbrukerorientert meierisamvirke i årene som kommer.

– Vi må forsikre oss om at vi ikke går til meieriene og kundene våre med produkter det er halvhjertet interesse for. Vi må bli flinkere til å forstå markedet, mener han.

Klar for å investere

Reierstad mener at det vil dukke opp investeringsmuligheter fremover, og at de aller største mulighetene liger på områder som selskapet fremdeles ikke vet at dinnes.

– Innovasjonsevne og innovasjonskraft er avgjørende for vekst og lønnsomhet framover.  Det krever investeringer i folk, utstyr og markedsføring.  Det er ikke risikofritt, men likevel helt nødvendig for å lykkes, slo Reierstad fast.

Nisje og volum

Han trekker frem både den internasjonale satstingen og muligheten for å vokse på nisjeprodukter som områder der Tine kan bruke kraft, nettverk og kompetanse fremover.

– Samtidig skal vi kjempe for volumene, varsler Reierstad.

Tine-styrelederen tok også opp dyrevelferd og dyrehelse i årsmøtetalen. Han mener at selv om Norge generelt og Tine-eierne spesielt er gode på dyrevelferd og dyrehelse, så må ikke dette bli en sovepute.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse