loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
GODT OMDØMME: – Det er svært hyggelig at vi beholder den sterke plasseringen fra i fjor, sier Lars Galtung i Tine, om resultatet av årets omdømmemåling. (Foto: Tine)

Tine på omdømmetoppen

/ 2017-10-19 08:00:25

Også i år havnet Tine på plass nummer to i Ipsos årlige omdømmeundersøkelse blant 100 store norske bedrifter.

NRK, Tine og Vinmonopolet gikk til topps i Ipsos store omdømmeundersøkelse, med Coop Norge på en god fjerdeplass. Imens Reitan-gruppen har det største omdømme-fallet i årets undersøkelse.

– Det er svært hyggelig at vi beholder den sterke plasseringen fra i fjor, også sett i lys et par krevende temaer for Tine det siste året. Vi takker for tilliten hos norske forbrukere, og vil rette en stor og varm takk til alle medarbeidere og melkeprodusenter som står på hver dag for å bringe mat bordet i norske hjem, sier direktør for kommunikasjon og samfunnsansvar i Tine, Lars Galtung, i en pressemelding.

Gode på historiefortellling

Galtung påpeker at andreplassen er et resultat av lagarbeid, og et håndtrykk til alle på laget – fra forbrukerne.

I undersøkelsen måles bedriftene blant annet på totalinntrykk, miljøbevissthet og samfunnsansvar – og reklame og informasjon. Tine er nummer 1 i delmålingen på markedsføring og kommunikasjon og nummer 2 på samfunnsansvar.

– Tine jobber med historiefortelling i alle kanaler, og disse kommer fra en stor og spennende verdikjede. Vi jobber sammen med bøndene våre om dyrevelferd og dyrehelse, og vi jobber sammen med teknologimiljøer om innovative løsninger for å få ned ressursbruk og klimautslipp både i produksjons- og transportleddet. Ved siden av bærekrafttiltak, vil vår evne til å treffe forbrukertrender og innovasjoner på produktsiden, bli avgjørende for Tines lønnsomhet og suksess i tiden framover. Da er det bra at omdømmefundamentet er på plass, sier Galtung.

Ferskvare

Tine vet likevel at som deres egne produkter er et godt omdømme ferskvare. Jobben med å gjøre seg fortjent til tilliten som kommer til uttrykk i undersøkelsen, vil derfor være viktig fremover.

– Vi vil spisse kommunikasjonen ytterligere mot det Tine skal være best i Norge på – klima, miljø og sunnhet, sier Galtung.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse