loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
OL-REKLAME: Tine bruker utøvere som Kjetil Jansrud og Marit Bjørgen i sin reklame både digitalt og på produkter under OL i Pyeongchang. (Foto: Tine)

Bruker utøverne i reklame under OL

/ 2018-02-19 08:00:08

Tine får bruke utøverne og Norge-logo i markedsmateriell og på Tine-produkter i OL-perioden.

Den internasjonale olympiske komité (IOC) har utarbeidet retningslinjene for hvordan virksomheter som Tine kan bruke OL Pyeongchang i sin markedsføring.

Kun olympiske sponsorer

Regelen er at bare de olympiske sponsorene, altså virksomheter som har inngått avtale med IOC eller NIF, som har rett til å benytte en deltaker i markedsføring i OL-perioden. Virksomheten må i tillegg ha samtykke fra utøveren og særforbundet den er tilknyttet til, eksempelvis Norges Skiforbund.

– Tine har, gjennom samarbeidet med Olympiatoppen, Norges Skiforbund Alpint, Norges Skiforbund Freeski og Marit Bjørgen, lov til å benytte utøvere og Norge-logo i markedsmateriell og på våre produkter i OL-perioden, skriver Tine i en pressemelding.

Må godkjennes

De bruker utøvere som Kjetil Jansrud og Marit Bjørgen både i reklame på TV, digitalt og i sosiale medier, men også på produkter som Tinemelk, Tine Yoghurt og Norvegia.

Primæransvaret for at reglene overholdes på norsk territorium, samt å tilpasse disse til nasjonale forhold, ligger hos Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF)

NIF og særforbundene har godkjent all markedsmateriell som kommer fra TINE i OL-perioden, som gjelder fra 1.–28. februar.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse