loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
KONSERNSJEF-BYTTE: Gunnar Hovland, nåværende administrerende direktør i BN Bank, blir ny konsernsjef etter Hanne Refsholt. (Foto: Tine)

Refsholt takker av som Tine-sjef

/ 2018-06-14 09:49:15

Etter 14 år som konsernsjef overlater Hanne Refsholt sjefsstolen til Gunnar Hovland, nåværende administrerende direktør i BN Bank.

– Jeg vil takke Hanne Refsholt for utvikling av TINE og solide resultater i perioden. Vi er også svært tilfreds med å få Gunnar Hovlands kompetanse og kommersielle erfaring for å styrke arbeidet med å gjøre TINE til forbrukernes og kundens førstevalg, sier styreleder Trond Reierstad.

Gode resultater

Refsholt ba i fjor styret om å finne sin etterfølger, noe som kom overraskende på styret.

– Hun har utviklet konsernet gjennom innovasjon, forretningsutvikling og betydelig effektivisering. Tine har økt driftsresultat på 276 millioner kroner i 2004 til 1537 millioner kroner i 2017. Tine og datterselskapenes innovasjon innen meieri, is og ferdigmåltider har skapt vekst totalt sett. Samtidig har Tine jevnt over gode resultater fra kunde – og omdømmeundersøkelser. Hanne Refsholt har maktet å kombinere godt samfunnsansvar med lønnsom drift, konstaterer Reierstad.

Refsholt understreker at hun fortsatt vil være tilgjengelig for Tine, samtidig som hun bruke sin kompetanse og erfaring på andre arenaer.

– Å lede Tine har vært et stort privilegium. Det er samspill med kunder, eiere, medarbeidere og samfunn. Samvirkets vilje til utvikling har imponert meg og jeg vil takke for alle medarbeidere og eiere for at Tine står godt rustet i dag, sier hun.

– Gleder meg

Solid kommersiell erfaring og resultater fra komplekse bransjer med sterkt kundefokus, høy gjennomføringskraft, erfaring fra endringsprosesser og i Tines verdikjede var utslagsgivende for at Tines styre valgte Hovland til ny konsernsjef.

I tillegg til at han tidligere har jobbet 12 år i Tine, blant annet som salgsdirektør, har Hovland ledet selskaper innen kraft/finans.

– Tine er en av Norges sterkeste merkevarer med betydelig innovasjonskraft og offensive ambisjoner både nasjonalt og internasjonalt. Jeg gleder meg veldig til å lede selskapet i tett samarbeid med kompetente medarbeidere, kunder og forbrukere. Tine har over 500 merkevarer og et fantastisk grunnlag som jeg frem til å bygge videre på, sier Hovland.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse