loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
– Selve glasset er en modernisert utgave av en klassiker som mange nordmenn husker fra sin barndom. Vi tror derfor at dette glasset vil bli stående fremme på manges kjøkkenbenk, sier Torunn Martin hos JDE Norge.

JDE utfordrer Nescafé

Georg Mathisen / 2015-09-02 19:45:23

To nye pulverkaffe-varianter er første lansering etter at Kaffehuset Friele ble Jacobs Douwe Egberts Norge.

15. september tar JDE Norge opp kampen om de norske pulverkaffedrikkerne. Da lanseres Café Noir Golden Roast, bestående av instantkaffe i både glass og refillpakning.

– Med denne lanseringen ønsker vi å gi forbrukerne mulighet til å velge når de skal kjøpe kvalitets-instantkaffe. I dag domineres segmentet av én aktør, og totalmarkedsutviklingen er svakt negativ, sier merkesjef Torunn Martin hos JDE Norge.

– Vi tror at denne utviklingen skyldes manglende dynamikk, fokus og nytenkning. En andel av norske kaffedrikkere vil alltid sverge til fordelene ved instant kaffe. Vi skal nå ut til flere av disse, sier Martin.

Hun mener at pulverkaffe er kommet litt i skyggen sammenlignet med det store utvalget i filterkaffe, presskannekaffe og kaffebønner. Martin peker også på miljøaspektet og refill-løsningen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse