loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
STOLTE: – Vi er stolte av at forbrukerne har kåret Kavli til selskapet med best omdømme i norsk dagligvare, sier administrerende direktør i Kavli Karl Johan Ingvaldsen. (Foto: Kavli)

Kavli til topps i omdømmekåring

Synnøve Prytz Berset / 2017-04-21 09:41:53

Matvareprodusenten Kavli ble kåret som det beste norske matvareselskapet i fersk omdømmemåling.

 

Omdømmemålingen RepTrak Norge, som gjennomføres av Apeland og Reputation Institute, viser hvert år omdømmet til Norges 50 mest synlige virksomheter. Omdømmemålingen fastsetter virksomhetens omdømmescore basert på tillit, beundring, respekt og følelse for virksomheten.

– Vi er stolte av at forbrukerne har kåret Kavli til selskapet med best omdømme i norsk dagligvare, sier administrerende direktør i Kavli Karl Johan Ingvaldsen i en pressemelding.

Han påpeker videre at et viktig fokus for Kavli er å videreføre en over 100 år lang tradisjon med å levere folkets favoritter.

– De fleste kjenner Kavli som selskapet bak verdens første langtidsholdbare smøreost som den dag i dag er en salgsvinner ikke bare i Norge, men også i land som Sverige og Storbritannia, sier han.

Gjør de riktige tingene

Kavli er på listen for første gang og passerer så vidt Tine. Kavli får en omdømmescore på 84,1 poeng og Tine 83,2 poeng av 100 mulige. Begge produsentene er faktisk mer populære enn IKEA, Apple og Flytoget.

– Både Kavli og TINE gjør de riktige tingene, og lykkes i å overbevise det norske folk om at de kan levere varene. Produkter og tjenester er det viktigste for folk, og her scorer begge selskapene bra. Begge selskapene gjør det også godt på samfunnsansvar, sier administrerende direktør Ole Christian Apeland i kommunikasjonsbyrået Apeland, som står bak undersøkelsen sammen med Reputation Institute.

Gode formål

I følge Ingvaldsen har fokus i alle år vært å lage gode smakfulle produkter, men det er en ting han tror utmerker seg når det kommer til folks oppfattelse av selskapet han leder.

– Jeg tror at det spesielle eierskapet vårt, hvor overskuddet går til gode formål gjennom Kavlifondet, er med på å gi oss en ekstra betydning som selskap, sier Ingvaldsen.

Kavli er eid av den allmennyttige stiftelsen Kavlifondet. Overskuddet fra Kavli går til gode formål innen forskning, kultur og humanitært arbeid som for eksempel Matsentralen, som bekjemper matsvinn i Norge og hjelper vanskeligstilte.

Inspirasjon til innovasjon

– Jeg tror helhjertet på at nye forbrukerholdninger til selskaper vokser frem. Både ansatte og forbrukerne vil at virksomheter skal tjene et større formål enn deres produkter. Vi får mange positive tilbakemeldinger på at Kavli er eid av Kavlifondet, sier Ingvaldsen.

Omdømmescoren måler også dimensjoner som produkter og tjenester, samfunnsansvar, arbeidsmiljø, innovasjon, ledelse, etikk og økonomi.

– Med en slik eier i ryggen kan vi tenke langsiktig og ikke føle oss tvunget til å ta snarveier. Det tror jeg forbrukerne har fått med seg og derfor scorer vi også høyt innen disse dimensjonene, sier Ingvaldsen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse