loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
Omdømmemåling: – Vi er glade for at vår satsing på sunnhet, miljø og mangfold blir lagt merke til av både politikerne og folket, sier Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy etter at Kiwi klatret til topps i fersk omdømmemåling. (Foto: Kiwi)

Kiwi i medvind

/ 2017-08-17 09:38:39

Kiwi ligger på andre plass på listen over Norges sterkeste merkevarer. Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy tror at deres sunnhetssatsing har bidratt til dette.

Onsdag offentliggjorde YouGov sin BrandIndex for perioden juli 2016 – juni 2017. På listen over Norges sterkeste merkevarer ligger Kiwi på andreplass, kun slått av FINN.no. På tredjeplass ligger Tine.

– Dette er en stor tillitserklæring fra våre kunder. Jeg er vanvittig stolt av våre 12.500 medarbeidere. Det er de som gjør forskjellen, og de er vårt viktigste konkurransefortrinn, sier Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy, i en pressemelding.

Satser på sunnhet

I 2016 gikk Kiwi helt til topps i YouGovs BrandIndex. Og Kiwi har på ingen måte ligget på latsiden det siste halvåret.

– Vi startet året med å doble Kiwi Pluss-bonusen på frukt og grønnsaker. Et par måneder senere, under 10-årsjubileet for «Sunnhet til folket!», lanserte vi rapporten «Sunn økonomi». Her lovte vi blant annet å redusere sukkermengden i egne merkevarer og å minske størrelsen på smågodtposer. Kiwi lanserte også frukt- og grøntserien «Smågodt i farta» som et sunt alternativ til tradisjonelt smågodt, forteller Bjørkøy.

Tar markedsandeler

I 2017 har Kiwi også fortsatt satsingen på grønne dagligvarebutikker med åpningen av miljøbutikken Kiwi Nordre Jarlsberg Brygge i Vestfold. I september står åpningen av enda en miljøbutikk for tur, denne gangen på Dalgård i Trondheim. I april delte Kiwi sine erfaring med klima- og miljøminister Vidar Helgesen, da han besøkte Kiwis servicekontor.

– Vi har også hatt besøk av både Erna Solberg og arbeids- og sosialminister Anniken Hauglie, som ønsket å høre mer om Kiwis arbeid med mangfold og inkludering. Vi er glade for at vår satsing på sunnhet, miljø og mangfold blir lagt merke til av både politikerne og folket, sier Bjørkøy.

Ferske tall fra analysebyrået Nielsen viser også at Kiwi fortsetter å ta markedsandeler i et tøft dagligvaremarked. I årets første seks måneder hadde Kiwi en markedsandel på 21,1%, opp ett prosentpoeng fra året før.

– Det er mye å glede seg over i Kiwi om dagen, konkluderer Kiwi-sjefen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse