loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
HELT LIK: Flasken er helt lik den i filmen, og drikken er russiskinspirert som den skal være, forteller Kajsa Leander på Berga Bruk.

Hundreogettåringen som skjenket brus og forsvant

Georg Mathisen / 2016-12-19 21:11:49

Når hele filmen handler om jakten på en brus – da er det selvsagt noen som vil lage akkurat den brusen.

Berga Bruk har nye Folksoda klar i tide til første juledag, når Allan Karlsson er tilbake på kino.

Oppfølger

Allan Karlsson? Ja, også kjent som hundreåringen. Han som hoppet ut av vinduet og forsvant. Først i Jonas Jonassons debutbok, så i filmsuksessen som halvannen million svensker og 240.000 nordmenn så på kino.

Siden den gang er han blitt et år eldre. Første juledag kommer oppfølgeren. Denne gangen må Allan, spilt av Robert Gustafsson, rømme fra gangstere, spioner, pengeinnkrevere – og et svensk brusfirma.

Brusjakt

Hele filmen handler nemlig om Folksoda. Den ifølge historien uforglemmelig gode brusen med russisk inspirasjon engasjerer mange.

– I stedet for å jakte på en koffert penger, som i den første filmen, jakter de denne gangen på resepten på verdens beste drikk, sier Kajsa Leander.

Lanseres i virkeligheten

Sjefen for den svenske drikkeprodusenten Berga Bruk har nemlig skutt gullfuglen: Samtidig som årets julefilm handler om den fiktive drikken, kan hun lansere den i virkeligheten.

Les mer om hundreogettåringen, Folksoda og andre nyheter fra årets utgave av Nordic Organic Food Fair i årets siste utgave av Matindustrien.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse