loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
MOBBES: En flaskevannkjøper plages i reklamefilmen «Shame or Glory». (Bilde fra filmen)

Markedsfører flaskevann som «skam»

Georg Mathisen / 2016-11-16 11:36:57

Sodastream prøver å få dem som kjøper flaskevann, til å skamme seg.

Kjendisfaktor og «Game of Thrones» tas i bruk i kampen mot flaskevann. Sodastream fremstiller det å kjøpe flaskevann i stedet for å drikke vann fra springen, som noe å skamme seg over.

«Game of Thrones»-skuespillere

I en ny reklamefilm stiller Thor Björnsson og Hanna Waddingham, som spiller henholdsvis «The Mountain» og «Septa Unella» i serien, opp for å oppmuntre forbrukerne til å kjøpe mindre flaskevann.

Ifølge en pressemelding fra Sodastream trekker en av ni nordmenn som ikke allerede har en kullsyremaskin, frem eliminering av panteflasker og å bidra til å beskytte miljøet som den viktigste grunnen til å kjøpe en.

Mener at flaskevann er dyrt

Åtte av ti er enige i at det er for dyrt å kjøpe flaskevann i butikken, ifølge en Yougov-undersøkelse.

Reklamefilmen bygger på en scene fra «Game of Thrones». Septa Unella går bak en flaskevannkunde og roper «shame».

– En humoristisk og smart måte å få forbrukere til å snakke om det faktum at vi kaster store mengder plast som forurenser og dreper planeten vår, sier nordisk markedsdirektør Michele Fitzwilliam.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse