loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
LOKALE MATSKATTER: Gro Tveit Sveen i Svanøy Røykeri er en av de lokale matprodusentene som er å finne på Hanens stand under Smak 2017. (Foto: Hanen)

Løfter frem mindre aktører

Synnøve Prytz Berset / 2017-02-09 10:12:18

Hanen presenterer lokale mat- og drikkeskatter på årets Smak-messe.

Daglig leder i Hanen, Bernt Bucher-Johannessen, sitter i hovedkomiteen for Smak 2017, og er opptatt av å løfte frem de mindre aktørene i matbransjen under messen. I dag representerer den lokale mat- og drikkeproduksjonen i Norge en årlig verdiskapning på 500 millioner kroner. I 2025 forventes det at dette tallet øker til hele 10 milliarder kroner.

– I tillegg til å promotere produkter, er det også mye å lære på en messe som Smak. Hva er markedet opptatt av, hvilke spørsmål ønsker potensielle kunder svar på, og hva gjør andre produsenter for å lykkes, sier Bucher-Johannessen i en pressemelding.

Gode tilbakemeldinger

Flere av deltakerne på Hanens stand deltok også forrige gang Smak-messen ble arrangert. Blant dem er Svanøy Røykeri som produserer kaldrøkt laks etter gamle tradisjoner.

– Vi var svært fornøyde med vår deltakelse på Hanens stand under Smak 2014, og ønsker derfor å delta denne gangen også. I 2014 traff vi mange potensielle kunder og fikk svært gode tilbakemeldinger fra publikum. Under årets messe ønsker vi å markedsføre oss overfor både HoReCa og dagligvaremarkedet, ettersom vi både har kapasitet til å øke produksjonen, samt en distribusjon som fungerer godt, sier daglig leder Gro Tveit Sveen.

Knytter kontakter

Hanens stand byr på mange spennende bedrifter som produserer lokale mat- og drikkespesialiteter av høy kvalitet. Følgende aktører deltar: Bamsrudlåven, Dyre Gård, Grøndalen gård, Grønvik Gard, Lokalmat.no, Myklebust Hvalprodukter, Rørosmat, Safteriet, Skreppa og Svanøy Røykeri.

– Smak 2017 er en flott arena for disse aktørene å vise bredden og mangfoldet innen lokal mat- og drikkeproduksjon. Ved siden av at produsentene får vist frem produktene sine, er messen også et utmerket sted å knytte gode kontakter – for eksempel innenfor reiselivet, avslutter Bucher-Johannessen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse
annonse
annonse