loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
FULLBOOKET: Allerede denne uken, seks måneder før Anuga 2017, er messearealet fullbooket, fortalte Gisela Wiese-Hansen i Norsk-Tysk Handelskammer og Dietmar Elden i Koelnmesse på en pressekonferanse om Anuga i Oslo tirsdag. (Foto: Synnøve Prytz Berset)

Nytt på Anuga 2017

Synnøve Prytz Berset / 2017-05-10 09:33:42

For første gang siden tidlig på 90-tallet vil Norge presentere spennende produsenter på to nasjonale paviljonger på Anuga i Köln.

Fra 7. til 11. oktober 2017 åpnes dørene til verdens største messe innen Food & Beverage: Anuga. Allerede i dag, nesten seks måneder før messen, er messearealet fullbooket.

Anuga har presentert seg med et segmentert konsept helt siden 2003. Ti fagmesser under ett tak er overskriften. Dette skal gjøre det lettere for de ca. 160 000 besøkende å finne frem til rett produkt blant mer enn 7 200 utstillere på 284 000 m² messeareal.

– I tillegg til Anugas internasjonalitet er deres spesialiserte fagmesser høyt verdsatt av utstillere og besøkende, sier Dietmar Elden i Koelnmesse.

Nyheter på messa

Nytt i år er «Anuga Hot Beverages» som er øremerket kaffe og te. Denne produktgruppen har hittil vært en del av «Bread & Bakery» som nå har fått bedre plass.

En annen nyhet er «Anuga Culinary Concepts» som har fokus på internasjonal kokkekunst, utstyr og gastronomi. Her arrangeres det diverse events og konkurranser samt at «Årets kokk» og «Årets patissier» kåres.

Åtte av fagmessene vil være gamle kjenninger: Anuga Fine Food, Anuga Dairy, Anuga Meat, Anuga Organic, Anuga Chilled & Fresh Food, Anuga Bread & Bakery og Anuga Drinks.

I tillegg vil messen fokusere på trender i tiden; fra vegansk mat og fair trade, til helse og egne merkevarer.

– Nettverksbygging og trender spiller en viktig rolle for våre besøkende. Det vil ikke minst snakkes mye om netthandel og digitale strategier for fremtiden på årets Anuga, sier Elden.

To paviljonger

På Anuga 2015 var det fire norske utstillere og 450 norske besøkende.

– Dette håper vi å toppe inneværende år, sier prosjektleder Gisela Wiese-Hansen i Norsk-Tysk Handelskammer, som representerer Anuga, og legger til:

– Anuga er spesielt for de som har internasjonale eksportambisjoner.

I år kommer Norge til å presentere seg med to paviljonger på Anuga: Den ene i Fine Food hall 10.2, den andre i Drinks hall 8.

Deltakerne på Fine Food paviljongen er Tine, Sigdal Bakeri/United Bakeries, Nortura/Fenalår fra Norge, North Sea Salt Works, Mills, Coldwater Prawns of Norway, Mikals laks og Mr. Iceman.

I Drinks hall 8.1 vil Arcus, Nøgne Ø/Austmann, Telemark Mikrobryggeri, Berentsens, Egge Gård, Det norsk brenneri og Mack med Aurora Spirits delta.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse