loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
Forbrukerne vil gjerne ha yoghurt med mindre sukker.

Mindre sukker ga mer salg

Georg Mathisen / 2015-11-22 22:17:23

Både Tine og Q selger mer yoghurt etter at de reduserte sukkerinnholdet.

– Vi skal utfordre på sukker og gå ekstremt langt. Det er en kamp vi skal vinne mot våre konkurrenter, sier Q-sjef Bent Myrdahl til Bergens Tidende.

600 tonn å kutte

Q har lansert yoghurt både uten sukker og med 7,5 prosent sukker, mot 12–13 prosent i mange hverdagsyoghurter.

– Det er et lite grep med stor effekt. Hvis dette ble gjort med all hverdagsyoghurt, så kunne man fjerne opptil 600 tonn sukker i Norge på et år, sier Bent Myrdahl. I februar kommer det nye produkter med mindre sukker på makedet.

Redusert trinnvis

Tine har redusert sukkeret i barneyoghurten trinnvis helt siden 1988. Nå har Sprett-serien 4 prosent sukker, mot 10 prosent i barneyoghurten på begynnelsen av 2000-tallet, forteller ernæringsrådgiver Anne Marie Skjølsvik.

Også Biola har fått mindre sukker, og Tine har lansert God Morgen Zero, uten tilsatt sukker.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse
annonse
annonse