Du har lest om den både på Matindustrien.no og i andre medier. Nå har Tine presentert brunosten sin i ny drakt. Designerne i Moods of Norway har fått fritt spillerom til å lage en eksklusiv utgave.
– Det er jo en drøm som har gått i oppfyllelse for oss. Bruken av tradisjonelle norske ikoner i moderne og aktuell design på en ny og leken måte er det som har gitt oss vår spesielle plass i moteverdenen, og nå har Tine latt oss få lov til å leke med et av de største norske ikonene, brunosten. Det står det respekt av, sier Simen Staalnacke i Moods of Norway i en pressemelding.
Kollega Peder Børresen forteller at den firkantede formen er utgangspunktet for det som han kaller «vårt felles kommunikasjonskonsept ”It’s hip to be square”». Og når den nye designen dukker opp i 2016, er det også 30-årsjubileum for slagordet som nå også havner på brunosten: Huey Lewis and the News ga ut «Hip to be Square» på single i 1986.
– Vi er veldig fornøyde med samarbeidet og hva Moods har fått til. Målet vårt er at den nye designen skal bidra til å løfte hverdagshelten frem i butikkhyllen og i kjøleskapet, sier markedsdirektør Kathrine Mo i Tine.