loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse

Solgte mer uten salt

Georg Mathisen / 2015-12-04 10:19:36

De hadde regnet med lavere salg da de kuttet saltet i kjøttdeigen. I stedet selger de mer.

Det er Bergens Tidende som forteller hvordan Norgesgruppen har overraskende positive resultater av å fjerne det tilsatte saltet i deigproduktene med kjedenes egne merker.

– Salt gir smak, så noen var engstelige for at endret smak ville påvirke salget. Men vi ser at salg og etterspørsel har gått opp som følge av tiltaket. Veksten har vært på 8,1 prosent for kjøttdeig og 23 prosent for karbonadedeig, sier Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy til avisen.

Produktene vokser mer enn konkurrentene med tilsatt salt, forteller han.

Totalt har Norgesgruppen fjernet 90 tonn salt fra det norske kostholdet med dette tiltaket.

Coop, på sin side, halverte saltinnholdet i stedet for å fjerne saltet helt. De saltreduserte produktene vokser med ti prosent mer enn tidligere, samtidig som produktene helt uten salt ikke vokser like mye, forteller kommunikasjonssjef Harald Kristiansen til Bergens Tidende.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse
annonse