loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
DESKEN: Tine-desken er en tverrfaglig gruppe fra kommunikasjon, marked og kundeservice, her representert ved (f.v) Veronika Skagestad, Karoline Kaalen Loland, Line Løtveit, Monica Myran Hexum og Sindre Haugan. (Foto: Tine)

Tine kåret til årets merkevare i SoMe

/ 2018-01-30 11:54:17

Tine fikk Gullenken 2017 for årets merkevare i sosiale medier under Social Media Awards i går.

Gullenken er en stor anerkjennelse til en merkevare som både har vist at den har forstått hvordan sosiale medier kan brukes til å styre merkevaren og som i praksis har gode hverdagseksempler på at sosiale medier kan skape verdi.

– Vi er veldig stolte av å få denne anerkjennelsen. Bak dette ligger det bratte læringskurver og mye godt arbeid fra folk i hele Tine, sier prosjektleder for Tine-desken, Joakim Vars Nilsen, i en pressemelding.

Tverrfaglig samarbeid

Tines tverrfaglige desk, som ble opprettet i januar 2017, har jobbet operativt med produksjon, uttak, annonsering og analysering av alle de ulike sosiale medie-kanalene.

Juryen ser på bruken av de ulike sosiale mediene og om merkevaren ligger i forkant når det gjelder å kommunisere med sine målgrupper – i sosiale medier spesielt. Der Tine tidligere hadde tre ulike avdelinger til å drifte de sosiale kanalene er Desken et samarbeid med kompetanseutveksling og -heving på tvers. Tine Desken består av representanter fra markedsavdelingen, kommunikasjonsavdelingen og kundeservice.

Juryens begrunnelse:

«Tine har de siste årene økt sine investeringer på sosiale medier i form av flere personer som jobber dedikerte med det, de har lansert Tine-desken – en tverrfaglig, operativ gruppe som jobber med produksjon, uttak, annonsering og analysering i sosiale medier, der de nå ser kompetanseutveksling og -heving på tvers av avdelinger. De har også mangedoblet medieinvesteringene i sosiale medier på aktualitet, sanntid og redaksjonelt innhold. Tine leverer mye og godt innhold i så godt som alle sosiale og digitale kanaler og flater, og årets julekampanje fra Tine, Fjøsnissen, er et godt eksempel på løftet Tine har gjort i sosiale medier. Fjøsnisse-kampanjen strakk seg fra melkekartongene (med henvisninger til sosiale medier i designet), Facebook, Twitter, Linkedin, TV, print, YouTube, Instagram og ikke minst julekortfilter på SnapChat på julaften.»

– Nøkkelen har vært systematisk jobbing, nysgjerrighet og en innstilling om at vi hele tiden skal prøve, feile, lære og forbedre resultatene. Det å ha en egen desk med flinke folk fra ulike avdelinger i Tine har vært avgjørende for at vi har klart å løfte tilstedeværelsen vår og ikke minst kvaliteten på innholdet vårt, sier Vars Nilsen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse