loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
Ølsladden har igjen mindre enn to måneder å leve.

Ølsladden forsvinner

Georg Mathisen / 2015-09-03 23:16:43

Nå blir det lov å informere om øl. Bryggeriforeningen gleder seg.

Endringene i bestemmelsene om alkoholreklame betyr, som Helsedepartementet uttrykker det, «at produsenter og grossister kan gi nøktern informasjon, herunder bilder, om produktene på sine hjemmesider, samt på arrangementer som messer, omvisninger og kurs».

Listhaug: – Enklere

– Jeg er glad for at vi har fått på plass disse moderniseringene av regelverket, sier matminister Sylvi Listhaug.

– Dette gjør det mye enklere for forbrukerne å finne informasjon om alkoholprodukter, samtidig som produsentene kan få informert om sine produkter, sier hun.

 Seier for fornuften

– Det er en seier for fornuften, for forbrukerne og for bryggeriene, mener Petter Nome i Bryggeri- og Drikkevareforeningen.

Han oppsummerer med at Interesserte forbrukerne får tilgang til informasjon om og bilder av et tusentalls norske øl, at bryggeriene får eksportert produktene sine og at økt kunnskap om øl og ølkultur vil bidra til sunnere og mer ansvarlig alkoholkultur.

– Folk som har fokus på smak og opplevelse drikker kanskje dyrere, men i mindre mengder, mener foreningen.

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse